Rozhovor s The Cure, teda prevažne s Lolom Tolhurstom, pre americký magazín The Bob, ktorý chalani poskytli počas leta 1983, krátko pred odohratím série koncertov v NY, LA a San Franciscu.
Na skladbách z toho mini-albumu ste si s Robertom striedali nástroje.
Lol: Nič zložité. Vrátili sme sa tým k samotnej podstate The Cure. Nikdy sme nezaložili kapelu na myšlienke, že sa niekto bude venovať len jednému konkrétnemu nástroju. Nikdy sme si nepovedali, „ty budeš gitarista, ty bubeník, ty .. “ My sme si skôr položili otázku,“Čoho sme schopní?“ Odpoveď: „Dobre, ja skúsim toto, ty tamto.“ Nikdy sme nelipli na venovaní sa tým istým veciam, hlavne v štúdiu. Bolo obdobie, kedy som dokonca hral trochu aj na gitaru. Radi sa zabávame.
Zabávate sa aj dnes?
Lol: Možno. To Vám poviem po tom, či bude vystúpenie v NY zábavné.
Poďme k textom. Podieľaš sa na ich písaní?
Lol: Som autorom niekoľkých textov. Ide o to, že Robert sa v konečnom dôsledku rozhoduje, čo chce spievať, pretože on tie skladby bude prezentovať. Ale tu a tam napíšem nejakú časť, ktorá sa zakomponuje do piesne … ide o spoluprácu, skutočne.
Poďme k otázke, ktorá sa týka niečoho staršieho. Je skladba „Killing An Arab“ skutočne napísaná na motívy Camusov poviedky „Cudzinec“?
Lol: No samozrejme!
Takže ste, z hľadiska pohľadu na život, existencionalisti?
Lol: Niekedy. Asi 5 rokov som sa však za existencionalistu rozhodne považoval.
A si fanúšikom Camusovej tvorby?
Lol: Prečítal som veľa vecí z jeho tvorby. Určitými jeho vecami sme skutočne ovplyvnení. Ale mnohé z jeho diel pôsobia akosi stručne, ale to sa týka aj iných autorov. A práve tie stručné veci nás veľmi ovplyvňujú.
Robert, povedz nám niečo o Tvojej spolupráci so Siouxsie And The Banshees.
Robert: Aktuálne som s nimi nahral singel a aj EP. A sme asi v polovici nahrávania albumu. Momentálne som však v tomto smere trochu pribrzdil, kvôli záležitostiam s The Cure. A takisto som nahral album a singel so Severinom, pod názvom The Glove.
Ty si dokonca s The Banshees koncertoval. Stane sa z toho permanentná záležitosť?
Robert: Aktuálne som ich stálym členom. Nemajú žiadneho ďalšieho gitaristu. Takže som gitarista The Banshees.
Takisto sa ku nám donieslo, že spolupracuješ s Kráľovským baletom.
Robert: To skôr … poznám sa s pár ľuďmi z Kráľovského baletu.
Píšeš pre nich nejakú hudbu?
Robert: Áno. Pôjde o také predstavenie. Neviem však ako a kedy sa to zrealizuje. Nemám to dokončené. Pôjde o veľmi hypnotickú záležitosť.
Aké nástroje pri tom plánuješ použiť?
Robert: Pôjde o mix klasických a elektronických nástrojov. No žiadne bicie. Budú to pulzy, zvukové pulzy namiesto prirodzených rytmov.
Ty máš za sebou klasické hudobné lekcie?
Robert: Trochu na piáno, ale to už je strašne dávno.
Odkedy si primárne zodpovedný za obsahovú stránku textov The Cure, zmenil si samotný obsah? Zdá sa, že si, v porovnaní s albumom „Pornography“ optimistickejší?
Robert: Neviem, či sú posledné single optimistické. Sú viac abstraktné. Nemajú až tak veľký, konkrétny význam.
Predtým mali?
Robert: Mali. Album „Pornography“ bol textovo intenzívnejší. Skladby ako „The Walk“, to sú len zhudobnené konkrétne udalosti. Osobné záležitosti. Či majú nejaký význam aj pre niekoho iného, to už je diskutabilné.
A „Pornography“?
Robert: Tam išlo o celkovú náladu.
zdroj: The Bob, USA, 01/10/1983