Chino Moreno a Shaun Lopez (†††) o spoločnej skladbe s Robertom Smithom, ktorá je súčasťou ich druhého štúdiového albumu „Goodnight, God Bless, I Love U, Delete.“
Pokiaľ berieme album ako jednu hudobnú a textovú „jazdu“, tak sa medzi skladbami opakuje množstvo metafor, slov a fráz. Ide o náhodu, či úmysel zapracovať to do textov?
Chino: Až do samotného ukončenia prác som si to neuvedomoval, ale pri niektorých frázach som si všimol, že ide o akúsi (odvíjajúcu sa) cestu. A niektoré z tých vecí sa vracajú do obdobia spred troch, či štyroch rokov, takže to celkom nezapadá do pôvodnej myšlienky. Napríklad skladba nahratá s Robertom Smithom, „Girls Float † Boys Cry“, je trochu staršia. Je najsmutnejšia z celého albumu a napísal som ju počas smutného obdobia, kedy som cítil prázdnotu a bol som nešťastný. Páchne osamelosťou a zúfalstvom. Zároveň to bola jedna z posledných dokončených skladieb, takže to bol divný pocit, prejsť si tým všetkým znova. Jedným z často opakujúcich sa slov, čo som zistil pri spätnom počúvaní, je prejsť tým „bludiskom“ – snažiť sa nájsť cestu životom. Nie je to úplne doslovné, ale často sa táto téma na albume opakuje. O niektorých skladbách hovorím, že som si tým prešiel a inokedy o nich hovorím v minulom čase, keď to už mám všetko uzavreté. Je to doslova „trip“ byť dnes mimo toho všetkého a sledovať, ako som pri každej jednej skladbe uvažoval. Hudba „Girls Float † Boys Cry“ sa mi veľmi páči, ale pri počúvaní tej piesne cítim smútok. Som rád, že na tom mieste už viac nie som. Chcel som tú skladbu však dokončiť a prizvať k tomu Roberta Smitha, to bolo niečo … Koho iného by som mohol k takejto skladbe prizvať? Dokonale to zafungovalo, keď si niektoré tie verše zaspieval so mnou.
Shaun, aký je to pocit vedieť, že si nahral skladbu s Robertom Smithom?
Shaun: Úprimne, nikdy by ma ani nenapadlo, že raz budeme mať spoločnú skladbu. Chino ma s tým úplne prekvapil. Nepovedal mi, že mu tú skladbu poslal. Oznámil mi to až potom, čo sa Robert vyjadril, že by tú pieseň rád naspieval. Chvíľu sme čakali a v istom momente si už mysleli, že z toho nič nebude, no zrazu sme dostali surový záznam s jeho vokálmi. Ten pocit, keď sme si ho šli pustiť bol úplne sureálny.“
Takže ďalší v zozname „najväčších prestupov všetkých čias“?
Shaun: Jednoznačne ten najväčší.
Pokiaľ ide o Roberta, ty máš s ním už dlhodobejší vzťah. Poznali ste sa už predtým, ako požiadal Deftones, aby vystúpili v MTV Icon venovanému práve The Cure?
Chino: Áno, prvýkrát sme sa stretli niekedy v roku 1997. To vyšiel album „Around The Fur“, časť z neho sme odohrali naživo cez livestream, bol to vôbec jeden z prvých celosvetových streamov, boli sme v štúdiu v Hollywoode a ja som ani len netušil, že vedľa skúšali The Cure. Keď sme stream ukončili, tak mi náš manažér turné povedal, že nás Robert sledoval a spýtal sa, či by som ich nechcel prísť pozrieť. Ja na to, „do riti, čože?“ Tak som za nimi zašiel a on bol neuveriteľne príjemný. A z jeho úsť šli len samé skvelé veci. Spomínam si, že sme hrali skladbu „Mascara“ a on sa ma spýtal na jej text. Bola to vtedy úplne nová skladba a on sa o to fakt zaujímal. Zostali sme v e-mailovom kontakte a odvtedy ma niekoľkokrát oslovil. V prípade skladby „Girls Float † Boys Cry“ som nikomu nechcel o jeho účasti povedať. Chcel som, aby si to ľudia pustili a zrazu by odniekiaľ zaznel jeho hlas a všetci by sa pýtali „Je to Robert Smith?“ Mám takéto nečakané prekvapenia na albumoch veľmi rád, takto sme to s Deftones urobili v skladbe „Passanger And Maynard“ (James Keenan). Utajiť sa to nakoniec nepodarilo, ale spolupráca vyšla tým najdokonalejším spôsobom.
Kto vymyslel názov tej skladby? Robert sa preslávil tvrdením, že „Chlapci neplačú“, ale teraz sa zdá, že plačú …
Chino: Áno (smiech). Pracovný názov obsahoval od začiatku slovo „boy“. Mal tri verzie, ale to slovo tam bolo vždy, ani neviem prečo. Čítal som však niekde taký vedecký článok, ktorý vysvetľoval dôvody, prečo sú ženy vo vode viac nadnášané, než muži a napadlo ma, „Girls Float … nebol by to skvelý názov pre pieseň?“ A potom sa objavil nápad, „Girls Float, Boys Cry“. Úplne som sa s tým stotožnil, hlavne pre Robertovu účasť, to už mi prišlo ako hotová vec.
Mal Robert k názvu nejaké pripomienky?
Chino: Nie! Keď som mu skladbu posielal, mala stále pracovný názov. Dokonca ani dnes neviem, či mal z toho názvu nejaký pocit alebo nie 🙂
Láskavosť za láskavosť … Shaun môžeme predpokladať, že Crosses budú hosťom na ďalšom albume The Cure?
Shaun: No jasné, celý album budem produkovať! Dostal som Ťa, Robert!
Celý rozhovor na kerrang.com