Mix 2000

 All Access – The Dream Tour 2000

Žiaden fanúšik The Cure jednoducho nemohol toto turné vynechať. Po krátkom zahriatí v podobe niekoľkých klubových vystúpení začiatkom roka 2000, ktoré boli pre zopár šťastlivcov neoceniteľným zážitkom, sa skupina vybrala na turné po arénach naprieč Severnou Amerikou a Európou. The Cure premenili vystúpenia na solídne trojhodinové sety, zahrňujúce množstvo klasických hudobných klenotov The Cure, raritiek, b-strán a samozrejme aj nový materiál z vtedy aktuálneho albumu „Bloodflowers“. Magazín Mix sa pripojil ku skupine dvakrát, v Gréckom divadle v Los Angeles a v amfiteátri Shoreline, v Mountain View (Kalifornia).

Dave Bracey (FOH inžinier) je na turné s The Cure už po tretí krát, no po prvý krát, čo mixuje FOH. Jeho meno je podpísané aj pod úspechom svetového turné Depeche Mode a troma úspešnými rokmi spolupráce s Robbie Williamsom. Bracey mixuje na Midas XL4. „Jednoznačne som si vybral tento mixpult,“ komentuje Bracey. „Predtým som používal XL3, ale táto typová rada mi vyhovuje omnoho viac. Po zvukovej stránke je Midas úplne fantastický a zahŕňa v sebe všetky výšky, aké by ste kedy potrebovali. Počas koncertu využívam jeho automatický chod. V pulte mám naprogramovaných 49 skladieb a chalani z nich hrávajú pravidelne 46. Každý večer menia radikálne celý hlavný set aj s prídavkami.“

Braceyho FOH rack v sebe zahŕňa aj compresor Tube-Tech CL-1, cez ktorý prechádzajú vokály šéfa skupiny Roberta Smitha a Roland SDE-300, kvôli početným vokálovým oneskoreniam a rotačným efektom. Kvôli dynamickej kontrole prepojil Bracey gitarové výstupy s dbx 160As, ďalej použil dva Summity DCL200 pre klávesy a akustické gitary a bicie zabezpečil Drawmerom. Pre efekty využiva dve Yamahy SPX 990s, ktoré bežia na stereo výstupoch a pre fázové efekty vokálov a (občas) gitár zasa Eventide H3000. „Ostatné veľmi upravovať nemusím, pretože gitaristi sa o to postarajú sami,“ pripomína Bracey.

The Cure používajú V-DOSC™ P.A. systém, ktorý dodáva firma Audiotek z Los Angeles. „V-DOCS systém ponúka omnoho väčší frekvečný rozsah ako hociktorý iný P.A. systém, aký poznám,“ hovorí Bracey. „Máme štrnásť V-DOSC-ových boxov na stranu, a ja používam šesť ďalších náhradných, značkových boxov od Audioteku.“

Monitorovací inžinier, Sarne Thorogood, obsluhuje 23 mixov (4 sety pre reproduktorový výstup) značky Midas Heritage 3000. „Jediná kompresia, ktorú využívam je na klávesoch ľavá a pravá, na basse a k tomu ešte delím Robertove vokály – jedna časť ide do reproduktorového výstupu a druhá pre jeho odposluch,“ vysvetľuje Thorogood. „Pre Robertove vokály využívam dynamický ekvalizér BBS 901, a to je jediný vstup, ktorý mám z jeho mikrofónu, teda okrem delených vokálov, ktoré idú cez dbx 160X. Bicie Jasona Coopera sú napojené cez dva „thumpersy“, ktoré sú umiestnené za ním, takže je ozvučený fakt dobre. Obe syntezátorové sady majú výstup priamo na reproduktory, keďže táto technika to umožňuje.“ Kontrolné monitory s 2 a 15″ obrazovkami sú od firmy Firehouse Producions, z New Yorku.

Robert spieva do mikrofónu Audio-Technica 89R a všetky gitary sú snímané mikrofónmi A-T 4050s. Bicie sú snímané mikrofónom Shure Beta 52 na kopákoch, malé bubny cez SM57, činely cez A-T 4041s, rack a bassy idú cez Shure 98s, výšky cez A-T 4050s.

Gitarový technik Tony Boatman má plné ruky práce večer čo večer. „Pretože máme pod palcom značné množstvo gitár, spolupracujem s bassovým technikom Jezom Webbbom,“ vysvetľuje Boatman. „Máme so sebou cez 30 gitár, keďže setlist býva dosť hustý – skupina je schopná vybrať ktorýkoľvek z 50-tich pripravených songov – takže musíme byť celý čas pripravení na všetky. Vôbec nevieme, aký bude setlist nasledujúceho koncertu, ten sa dozvieme tak polhodinu pred začiatkom.“ Smith a gitarista Perry Bamonte používajú zosilňovače Line 6 Flextone.

Obsluha skupiny na turné:
Manažér turné: Daryl Bamonte
Profukčný manažér: Wob Roberts
Manažér pódia: Gary Currier
FOH inžinier: Dave Bracey
Monitoring: Sarne Thorogood
Gitaroví technici: Tony Bateman, Jez Webb
Klávesový technici: Steev Arnold, Derek Simpson
Technik pre bicie: Keith Prior

zdroj: Mix, 08/2000
autor: Steve Jennings